Grymt stor åldersskillnad

Okej, åldersskillnad. Nog för att man säger att "kärleken har ingen ålder" och blabla, allt sånt där. Men nu har det gått för långt Lindsay Lohan! Jag menar. Checka in den här killen hon umgås med i Italien.. Eller ska vi säga gubbe? Jag vet inte, han kan ju vara i 20-årsåldern men se äldre ut, men jag tror minsann att han är en 50 plussare. Uuuäääkk! Jag förstår inte riktigt vad hon håller på med.. Nej. Inte alls.

Vad tycker ni om åldersskillnader? Själv tycker jag att det är lite fel att vara tillsammans med någon som är mycket äldre, med tanke på att man oftast då är i olika fas i livet, är man itne de så är det ju okej. Men jag vet inte om jag tycker att det skulle vara så kul att vara tillsammans med en 70-åring när man själv är 50 till exempel.. Näej, inte min grej riktigt. Jag har provat faktiskt, var på g lite med en kille som var 9 år äldre än mig. Men vi avslutade de eftersom att vi var på så olika nivåer i livet. Vi kom fram till bisarra grejer. Jag höll på att ta körkort, och om jag ville så skulle jag ha kunnat övningsköra med honom eftersom tt han hade haft körkort i nästan 10 år. När han var lika gammal som jag är nu, så gick jag i 2an och var 8 år.. Det blev liksom lite fel.. Tänk då den där skillnaden på 20 år.. "när jag blev myndig var du inte ens påtänkt".. Näej. Fel, fel FEL. Men de är ju bara mina åsikter.

Update: Oooookej, nu tror jag att en del av er missförstod mig. Det jag menade med mitt inlägg (sorry att det blev så hackigt att man misstolkar) är att JAG personeligen aldrig skulle kunna vara tillsammans med en som är 20 år äldre. Att det skulle vara fel för MIG. Men jag har egentligen inget problem med att folk har så stor åldersskillnad. Alltså, jag tycker fortfarande att det är lite konstigt, men trivs man så så gör man ju. Jag har svårt att tro att man kan hitta någon som är i samma fas i livet, men det är klart att det går. Och sen är det ju lite skillnade på om en 5-åring är tillsammans med en 20-åring eller om en 24-åring är tillsammans med en 39-åring.

Min mening var helt enkelt:

Stora ålderskillnader skulle jag inte ge mig in på, jag tycker att det är lite småfel, men, trivs något annat par med det så varsågod and good luck to you!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej hej =) Jag fick hjälp av Ronyaponya.blogg.se. Hon e grymt duktig, hon har gjort om min design två gånger. Men fråga henne du, men då får du länka till henne under länkar i din blogg men det tycker jag det är värt ;)

2008-01-04 @ 12:45:17
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se
Postat av: Angelica

Fel och fel kan jag inte säga att det är, ingenting är ju fel. Det är ju upp till var och en. Tycker att det beror lite på vad det finns för anledning till att man är tillsammans. T ex som Hugh Hefner, han är ju tillsammans med tre unga tjejer, och Ärligt talat, så tror jag dom enbart är tillsammans med honom för de möjligheter det ger. Jag tror inte man kan finna en gubbe närmare 70 attraktiv när man själv är i 20 års åldern.. hmm.. Men sedan finns det ju många andra som är tillsammans och det är 10-20 års skillnad och för vissa fungerar det ju bra. Så länge dom älskar varann, men jag kan tycka synd om barnen. T ex att när barnen är 20 är pappan 70. Min pappa är själv tillsammans med en väldigt ung tjej och han fyller 50 iår, och de har en snart 2 åring och ett barn till på väg.. Så ja, de är väl de jag tycker kan vara lite dumt..
Men Personligen skulle jag aldrig kunna falla för nån som var över 25 tror jag :p för som du säger, man ligger så olika i livet, behöver ju inte vara så, men de kan mkt väl vara så.

2008-01-04 @ 12:50:20
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Otto

Knappast 20 men kanske 35? Sjukt? Nee. Båda två ser ju ut att ha jättekul... han får känna sig ung igen och hon får ett mer seriöst ansikte utåt, det är väl allt som behövs? :)

2008-01-04 @ 13:03:26
URL: http://ottoman.blogg.se
Postat av: therese

nope, jag kan inte hålla med dig. det är inte alls fel. det var 11 år mellan mamma och pappa, och då var de mamma som var äldst.. Är äldst.. mellan mig och min pojkvän är det 7 år, vi har varit tillsammans i 2 år. det beror nog mest på hur man är som person tror jag, inte vilka faser man är i o.s.v. är man olika, funkar det inte.. men man kan vara väldigt lika trots ålder och då funkar det. alla har självklart olika åsikter men thats mine!

2008-01-04 @ 13:03:39
URL: http://heltrubbad.blogg.se
Postat av: Tess

svar: åå tack för du tycker om min blogg.
har fått hjälp av en kompis att göra om den.
Så jag kan inte hjälpa dig tyvärr.
:(

2008-01-04 @ 13:33:23
URL: http://cutetess.blogg.se
Postat av: Maria

Förstår ditt inlägg men håller inte med alls.. Det är 9 år mellan mig och min pojkvän och det funkar hur bra som helst! Vet jättemånga förhållanden med åldersskillnad som fungerar jättebra! Men det beror väl lite också på om personen som är yngre är tillräckligt mogen... Just to let you know! Men du har ju din egen åsikt. Ha de!

2008-01-04 @ 16:40:56
Postat av: teha

Min mormor va 40 när hon rymde iväg med en 20 åring från sin man (min riktigt morfar) som håller ihop än, hon 75, han 55 . :)

2008-01-04 @ 23:52:06
Postat av: denise

Jag håller faktiskt helt med dig!
jag skulle inte heller kunna ha ett förhållande med någon som är mycket äldre än mig själv. Men som du skrev, så beror det ju också mycket på hur gammal var och en är. Om det handlar om en 5åring och en 20åring eller en 24åring och en 39åring :)

2008-01-08 @ 23:31:27
URL: http://denisewolle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0