Min och Mickes kväll

image13Som jag skrev förut så skulle ju jag och Micke träffa några kompisar till honom ikväll och gå på restaurang och bio. Det blev alltså jag, Micke, Björn, Ilse(från Holland) och Holm.

Vi åt på en kinarestaurang och det var jättegott. Jag åt som vanligt kyckling, wokade grönsaker och nudlar. Dom andra åt lite mer speciella maträtter. Jag ville ha efterrätt, men jag orkade inte sen. Haha. Men det är så himla gott med sån där friterad banan och glass. Undra om man kan göra det hemma?

Efter att vi hade ätit så var det biodags. Vi såg filmen Enchanted, eller Förtrollad som den heter på svenska, det var typ den enda filmen somimage14 det fanns platser kvar på för hela Stockholm hade visst bestämt sig för att gå på bio, hehe.

Filmen var faktiskt ganska bra, något barnslig, men ändå charmig och lite rolig. Däremot så gillade jag inte en viss bit av filmen (jag ska inte säga vad) men jag tyckte det förstörde lite faktiskt. Inledningen var inte heller så speciellt bra i och med att det var tecknad saga, men ändå var det ju faktiskt en bra början eftersom att filmen handlar om det den gör. Jag gillade skådespelarna grymt mycket. Huvudrollstjejen passade verkligen som den hon spelade.

Något som var lite tråkigt var själva handlingen. Det kändes som att image15någon fått en riktigt riktigt bra idé "vi gör en film där tecknade sagomänniskor kommer in i vår värld" men att när dom sen skulle få ihop en bra story för att det skulle bli så så kändes det som att dom hade slarvat lite. Men ändå, den var faktiskt gullig, rolig och charmig med de "kulturkrockar" som blev. Bara det exemplet som att sagomänniskorna tror på "och så levde dom lyckliga i alla sina dagar" och att verklighetsmänniskorna inte gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0