Nelly.se

Jag har en liten fundering angående nelly.se's bilder på deras kläder. Jag tycker att det ser ut som att dom tar en bil på ett klädesplagg och gör om den i fotoshop så det blir en annan färg, istället för att ta en ny bild.. Är itne det lite konstigt? Titta på de här bilderna.. Jag har himla svårt att tro att den modellen har lyckats få exakt samma pose och samma veck på kläderna på två bilder..

 

Hmm, jag vet inte om jag tycker att det här är bra. Lite missvisande.. Jag menar.. Hur vet man då att man får den färg på plagget som på bilden? Om dom har tagit fram färgen i datorn..? Tål att tänkas på..

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Angelica

ja gud den svarta såg inte ens verklig ut :S
en annan sak jag tänkt på med nelly.se är att de ibland ser ut som att de "retusherar" modellerna.. alltså "skär av bitar av huden" i datorn om man säger.. har sett det på vissa bilder där de typ har underkläder åså, vet inte om de är så nu va ett tag sen ja såg det..

2008-01-09 @ 01:09:13
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: therese

hm de va dåligt!

2008-01-09 @ 14:19:48
URL: http://heltrubbad.blogg.se
Postat av: nogrann

om du kollar på tapeten så är det inte samma bild. Men det händer ofta att de retucherar bilden så att det ser ut att vara samma plagg, fast annan färg, i samma pose. I detta fallet är det bara en väldugt duktig fotograf och modell.

2008-01-29 @ 17:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0